جلوگیری از آتش سوزی منابع طبیعی و بقایای گیاهی گندم و جو 

فرماندار دشت آزادگان گفت: باید از آتش زدن بقایای کشاورزی جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر پیشگیری از هر گونه آتش سوزی خصوصاً در مراتع و جنگل‌ها و خاصتاً بقایای گیاهی گندم و جو گفت: بهترین حافظان مراتع و جنگل‌ها صاحبان اصلی آنان یعنی مردم خود مناطق شهرستان هستند.

او می‌گوید: پیشگیری از آتش زدن و حفاظت از محیط زیست باید در اولویت برنامه‌های منابع طبیعی و اداره محیط زیست شهرستان باشد وداشتن آمادگی لازم ضروری، زیرا که مسئله‌ی بسیار مهمی است و باید دستگاه‌ها ذیربط بیشتر به آن بپردازند و کشاورزان منطقه را بیشتر در این خصوص آگاه و ممنوعیت قانونی آن نیز گوشزد شود.

فرماندار دشت آزادگان می‌گوید: بایستی افرادی که در محدوده جنگل‌ها سکونت دارند برای پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی آموزش ببینند و در این خصوص از تمام ظرفیت‌ها، بخصوص فضای مجازی نیز استفاده کرد. 

به گفته او نیرو‌های مردمی در خصوص حفاظت از مراتع و جنگل‌ها ساماندهی شوند و عمده دلایل آتش سوزی عامل انسانی و گرمای بیش از حد هوا در منطقه است.

این مقام مسئول گفت: جنگل‌ها و مراتع در واقع مال مردم و دارایی ملی شهرستان هستند و بهترین حافظان این جنگل‌ها و طبیعت خود مردم هستند؛ شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی و آموزش افراد بومی، بایستی در اولویت مسئولان ذیربط قرار بگیرد و در کنار نیرو‌های خدوم منابع طبیعی و محیط زیست، استفاده از ظرفیت مردمی و نیرو‌های بومی که شناخت کامل از منطقه دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار